کلیدهای طلایی انتخاب اسم برند

اگر به این موضوع اهمیت دهید، حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسید و خیلی سریع‌تر و راحت‌تر می‌توانید رشد کنید. به خصوص اگر نامی مناسب با لوگویی زیبا و به یاد ماندنی انتخاب و طراحی کنید. انتخاب اسم برند زیبا به همه هزینه‌ها و زحماتی که متحمل می‌شوید، می‌ارزد. چون ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور ارزشی برابر با چند صد میلیون یا حتی میلیاردها تومان به دست آورد. ما فکر می‌کنیم انتخاب اسم برند برای کسب و کار به صورت خودکار نمی‌تواند راهکار خیلی خوبی برای پیدا کردن یک نام تجاری عالی باشد زیرا پشت انتخاب هر اسمی باید فلسفه محکمی برای برتری آن نسبت به سایر گزینه‌ها وجود داشته باشد. پس برای شما یک راهنمای قدم به قدم انتخاب اسم برند برای کسب و کار آماده کرده‌ایم که می‌تواند برای پیدا کردن یک اسم شما را راهنمایی کند.

در مورد احساساتی که می‌خواهید مشتری خود را با آن تحت تاثیر قرار دهید، فکر کنید. با ایجاد یک نقشه ذهنی از مفاهیم مربوط به کسب و کار خود، شروع کنید. کلمات، احساسات و تجربیات توصیفی کسب و کار یا اسامی خاص برای برند خود را بشناسید.

حال به بعضی از قوانین نام‌گذاری برندها می‌پردازیم که بهتر است در فرایند انتخاب نام برند رعایت شوند. البته ناگفته نماند که ما این قوانین را یاد می‌گیریم که بتوانیم در بعضی مواقع آن‌ها را بشکنیم. زیرا بسیاری از اسم‌های عالی دنیا کوتاه نیستند، تعداد قابل توجهی از برندهای برتر املایی سخت دارند و بعضی از اسم‌ها هم بیشتر در خاطره می‌مانند. بالاخره می‌توانید با خیال راحت اسم برندتان را ثبت کنید برای این کار شما می‌توانید از طریق سایت مرکز مالکیت فکری طبق محصول یا خدمت خود اظهارنامه مربوطه را تکمیل کنید و مدارک مورد نیاز را ارسال کنید.

طبیعی است که برندها پس از مشخص شدن، نیاز به تایید و ثبت دارند که آن هم مراحل خاصی دارد. پس از ثبت برند است که شما می‌توانید آن را به عموم معرفی کرده و در پی معرفی گسترده آن باشید. به عنوان مثال تصور کنید که شرکت تازه تاسیس شما برروی امنیت اینترنت تمرکز دارد. نمی‌توانید نامی غیرمرتبط و بی‌ربط برای آن انتخاب کنید و بهتر است نامی انتخاب کنید که با کار شما مرتبط باشد و همخوانی داشته باشد. این وب‌سایت منابع و اطلاعاتی را درمورد علائم تجاری موجود و روند درخواست علامت تجاری در اختیار شما قرار می‌دهد.

نام برند بنیان‌گذار نام مؤسس

با در نظر داشتن اینکه یک برند تا سال ها بر روی محصول شما نام گذاری می شود باید بهترین نام را با مشورت کارشناسان ثبت برند و انتخاب اسم برند انتخاب کنید . من در حوزه محصولات چوبی و ام دی اف فعالیت میکنم و اسم برندمون بلوط هست. انتخاب اسم برند می‌تواند فرآیندی خسته‌کننده و طولانی باشد؛ بعضی از برندها برای پیدا کردن یک اسم عالی در طی 6 ماه، بیش از 2000 اسم مختلف را بررسی می‌کنند! اگر نتوانید به‌صورت قانونی برند خود را ثبت کنید، هر چه برای ثبت نام تجاری خود وقت گذاشته‌اید، به هدر رفته‌ است.

اسم برند

با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.

ثبت شرکت ایلیا آماده ارائه خدمات در جهت انتخاب اسم برای کارهای هنری می باشد. در کشور ما انتخاب اسم برند امر مهمی محسوب می شود خصوصاً الان که با پیشرفت جوامع روبرو هستیم و اشخاص زیادی تمایل به ثبت شرکت و آغاز کسب و کار و فعالیت هستند داشتن اسم برند خوب و ثبت آن امر با اهمیتی شمرده می شود. انتخاب اسم مناسب برای شرکت جزء اولین قدم‌ها در ثبت شرکت است و هم­چنین یکی از مهم­ترین مراحل تأسیس ثبت شرکت هم حساب می‌شود. شاید این مرحله به نظر ساده بیاید، اما توصیه می­‌کنم انرژی و زمان زیادی صرف انتخاب و رسیدن به یک نامِ مطلوب برای شرکت­‌تان کنید. چون خیلی از شرکت­‌ها با عجله این کار را می­‌کنند و به همین دلیل هم معمولاً بعد از مدتی تصمیم به تغییر اسم شرکت می‌گیرند. فراموش نکنید که انتخاب نام مناسب برای یک کسب­‌و­کار از ابتدایی‌ترین کارها برای خلق یک برند موفق است و اگر بگویم که نامِ شرکت است که به کارِ شما هویت می‌دهد، دروغ نگفته‌ام.

۲ راه اندازی طوفان فکری خیلی کمک می‌کند

گروهی که جمعی از دوستان یا اعضای خانواده باشند هیچ فایده‌ای ندارد. تولید اسامی یک فرآیند خلاق است و اگر به خودتان آزادی بدهید به بهترین وجه کار می‌کند. شروع به ساختن لیست‌های اسامی در دفترچه یادداشت خود کنید. یک تصمیم اصلی در فرآیند نام‌گذاری این است که تعیین کنید آیا این برند به نام دامنه احتیاج دارد یا خیر.

  • و به همین باید بدانید که چگونه در سفر برند به دنیای تجاری ، چگونه می‌شود کل داستان برند را در یک نام خلاصه نمود.
  • نام برند باید منحصربه‌فرد باشد؛ این اسم نباید برای برندهای دیگری مورد استفاده قرار گرفته باشد.
  • منابع تعیین نام و چگونگی ساخت برند جدید در تجربه و مهارت مشاور برند است.
  • حال که لیستی از نام‌های پیداشده از واژه‌یاب دارید، بهتر است سری به کلیدهای بالا زده و سعی کنید از هر کدام از این کلیدها بین 5 تا 10 اسم اولیه برای برند آتی خود انتخاب نمایید.

همچنین ما به مشتریان برندیک، تضمین رضایت و کیفیت کار خود را می‌دهیم. چرا که هدف نوآوری و تغییر سبک قدیمی تبلیغاتی را در سر می‌پرورانیم. در نتیجه، انتخاب برند بسیار حیاتی است و بهتر است خوب روی آن مطالعه شده و یا به دست متخصصان خود سپرده شود. البته امروزه کسب و کارها و متخصصان زیادی در حوزه انتخاب ثبت شرکت برند کسب و کارها وجود ندارد که خدمات انتخاب نام را برای شرکت‌های مختلف انجام می‌دهند. چرا که مخاطبان با شنیدن نام آن برای اولین بار، زمینه تصورات خود را راجع به آن کسب و کار می‌سازند. این زمینه می‌تواند به قدری مهم و تاثیر گذار باشد که تا ابد اثرات آن بر روی اعتماد و برداشت مخاطب باقی بماند.

برای ثبت برند چرم هم باید اطلاعاتی در رابطه با هزینه این کار در اختیار داشت، در غیر این صورت در ادامه با کمبود بودجه رو به رو خواهید شد و این موضوع به هیچ عنوان خوشایند نیست. 4) داشتن برند به شما کمک می کند که بتوانید محصولات خود را به کشورهای دیگر هم صادر کنید و همه ما به خوبی می دانیم که این کار سود مالی بسیاری را برای شما به همراه خواهد داشت. اسامی مثل فرنیا به معنی گذشته با شکوه یا فرداد به معنی شکوه و عظمت، می‌تونه زیبایی تغییرات شرکتتون رو دو برابر کنه. برای ثبت، وارد سایت مرکز مالکیت‌های معنوی شوید و از منوی میز خدمات الکترونیک، به بخش علامت تجاری (برند) رفته و مدارک و اظهارنامه خود را ارسال کنید.

در صورت داشتن کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی می‌توانید از اسامی با ریشه غیر از زبان فارسی استفاده نمایید. برای ثبت برند خود به وب سایت مالکیت معنوی سازمان املاک و اسناد کشور مراجعه و اظهارنامه مربوطه را تکمیل نمایید. پیشنهاد می‌شود از اسم‌های تکراری استفاده نکنید زیرا بودجه و تلاش زیادی برای برندینگ ثبت برند تجاری کردن آن لازم است. به عنوان مثال ماهان را در نظر بگیرید که با شنیدن آن عده‌ای به یاد هواپیمایی ماهان و عده‌ای به یاد موسسه آموزش عالی آزاد ماهان می‌افتند. در بعضی موارد از اسامی مشهور یا افسانه‌های فرهنگ‌های مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال همه مردم علی بابا را به سفرهای زیادی که انجام می‌داد می‌شناسند.