Content
البته باید قبل از انتخاب اسامی اشخاص معروف حتماً چک کنید که اسم آنها از قبل تحت مالکیت شخص دیگری درنیامده باشد؛ زیرا بعضی از اسامی دارای حق مالکیت معنوی هستند. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آنها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. جهت دریافت نمونه اسم شرکت میتوانید از لیست زیر که برای شما تهیه کرده ایم استفاده کنید . این لیست یک نمونه کوچک از نمونه اسم های شرکت می باشد و شما عزیزان میتوانید اسم های تخصصی تر و مرتبط تر با مجموعه خود از ما دریافت کنید . کلماتی از قبیل ساختمانی ، بازرگانی ، تجاری ، مهندسی، مهندسین مشاور ، حقوقی ، تولیدی و … شرحی برموضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا نامهای درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه جزئی از نام محسوب نمی شود.
این روزها برای آن که بتوان در هر کسب و کاری موفق شد به یک نام تجاری یا برند نیاز است. اگر شما هم به دنبال اطلاعاتی در رابطه با ثبت برند چرم هستید، پیشنهاد می دهیم که ادامه مطالب را از دست نداده و با ما همراه باشید. استفاده از نام اماکن و مناطق جغرافیایی نیزمانند طبیعت، می تواند ایده مناسبی برای نامگذاری برند به عنوان یک منبع الهام بخش باشد. اسمهای خلاقانه و ساختگی جزو پرطرفدارترین انواع اسمهای برند به شمار میروند. برای مثال دیجیاتو یکی از اسمهای خلاقانهای است که به جهت ساخته شدن آن توسط خلاقیت یک تیم، میتوان اطمینان داشت که قبلا توسط برندهای دیگری استفاده نشدهاند.
اسامی لوکس و خلاقانه
به زبان آوردن این اسمها خوشایند است و قابلیت ماندگاری ویژهای در ذهن دارند. به عنوان مثال «مَزمَز» و «چین چین» را در نظر بگیرید که از همین سبک هستند. اما هیچ فرمول اثبات شدهای برای انتخاب اسم برند و موفقیت آن وجود ندارد. حال که به نامهای انتخابی نهایی رسیدید باید کار مهمی انجام دهید و آنهم اجرای نظرسنجی از سایرین است! آیا این نامی که ما انتخاب کردهایم اصلاً به درد بخور هست؟ اما راهکار چیست؟ آیا باید برویم و به افراد بگوییم که ما این نام را برای این شغل انتخاب کردهایم، به نظر ما مناسب است؟ خیر، راهکار این نیست. شما در نظرسنجی برای انتخاب اسم برند نمیتوانید اینگونه عمل کنید چون هرگز نخواهید توانست به جوابهایی واقعی برسید.
قبلا استفاده نشده و به ثبت نرسیده باشد، برای بررسی این موضوع پایگاه اینترنتی ilenc.ir کمک رسان شماست. به توسعه کسب و کار آنلاین خود بیاندیشید؛ دلسوزانه از آن محافظت خواهیم کرد. 💡 اگر تنهایی دارید بار این مسئولیت را به دوش میکشید، سه سایت Namelix، howtostartanllc و Shopify کمکتان میکنند که به اسامی انگلیسی جالبی برسید. طوفانی فکری به جلساتی گفته میشود که در آن، هرکس آزادانه ایدههایی را که به ذهنش میرسد، بیان میکند.
انتخاب نام مهمترین و اصلیترین بخش برای شروع کسب و کار است. موتور بعدی هم «نیماسمیت» نام دارد که برای شما اسم برندهای پیشنهادی با ترکیب کلمات اولیه میسازد. سپس در مرحله بعدی این 5 خط را به یک خط کاهش داده و در صورت امکان تنها در سه کلمه، مهمترین کلیدواژههای کسب و کار خود را مشخص نمایید. این نام برند از ترکیب آی به معنی ثبت برند تجاری اینترنت و کشت که یکی از کلیدواژههای اصلی این کسب و کار بود به دست آمد، کوتاه، خوش آوا و بسیار در خاطرمان بود. دقت کنید که نامهای استعارهای به صورت غیر مستقیم و گاه داستانی و ضربالمثلی با نوع کسب و کار ما ارتباط دارند. در ادامه چند اسم تصویری داریم که از تصاویر انیمیشنی صاحبان یا مالکان کسب و کار و برند استفاده شده است.
اگر دوست ندارید چنین اتفاق خندهداری برای شما هم رخ بدهد، از انتخاب اسمهای عجیب و ناملموس خودداری کنید. نام برند باید به گونه ای انتخاب شود که برای دیگر کشورها و یا زبان های دیگر نیز با معنا و مفهوم باشد. اگر قصد ثبت شرکت و انجام فعالیت های تجاری و صادرات را دارید باید به این مسئله بیشتر توجه کنید. امروزه انتخاب اسم لاتین در میان عموم، طرفداران بسیاری پیدا کرده است و افراد تمایل دارند برای برند خود از اسامی لاتین استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که اگر می خواهید از این عناوین استفاده کنید باید اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید. می توانید در این مورد با موسسات ثبتی و حقوقی مشورت کنید.
فقط در نظر بگیرید که چگونه یک نام تجاری میتواند به شرکت شما و کسب و کارهایی نظیر شما ضربه بزند. به طنین نام مورد نظرتان در میان افراد با سنین، تحصیلات و تجارب مختلف بیندیشید و بازخوردهای مختلف را قبل از تصمیم گیری، در نظر بگیرید. انتخاب نام برند مهم ترین مبحث در فروش و تبلیغات یک محصول یا کالا می باشد که به پیشرفت و توسعه کسب کار شما کمک شایانی می کند .
- در این مرحله شما باید در حدود 3 تا 5 خط کسب و کار اصلی خود یا کاری که قصد دارید برای آن نام انتخاب کنید را توضیح دهید.
- اگر دیگران بتوانند حوزه فعالیت بیزینس شما را با توجه به اسمی که انتخاب شده است حدس بزنند، به احتمال بسیار قوی این اسم ایده آلی برای برند شما خواهد بود.
- میتوانید در انتهای کار تعدادی از این اسمها را رایگیری کنید تا بهترین اسم ممکن را مشخص کنید.
- انتخاب نامی هوشمندانه، ماندگاری برند را در ذهن مخاطبین و مشتریان بیشتر میکند.
- اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، میتوانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آنها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند.
اگر به تازگی کسبوکار خودتان را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کردهاید. مطمئناً راه را برای کسانی که به دنبال اسم برند هستند، روشنتر میکنید. اسم برندتان حتماً باید دارای ثبت تغییرات ریشه فارسی بوده و معنیدار باشد؛ ملاک داوری هم لغتنامه دهخدا است. صفحات فرود یا Landing Page ها، صفحاتی ساده اما هدفمند هستند که بهمنظور خوشامدگویی به مخاطب، دعوت از او به انجام کاری یا معرفی یک محصول/خدمات خاص طراحی شدهاند.
آیا سایت فروشگاهی به وبلاگ نیاز دارد؟! قطعاً بله!
اسمهایی که قبلاً شنیده نشدهاند و منحصربهفرد هستند میتوانند برای کسب و کار و محصول شما شانس بیشتری را به همراه بیاورند. به عنوان مثال اسمهایی مانند گوگل، یاهو و سونی کاملاً منحصربهفرد هستند که پیش از آن کمتر کسی آنها را شنیده بود. اکنون که همه این موانع قانونی را گذراندهاید به مهمترین مرحله میرسید یعنی تست اسم برند برای کسب و کار. از بین آن ۱۰ یا ۱۵ اسم مرحله قبل باید در آخر فقط اسم باقی بماند. به احتمال زیاد این قسمت ناامید کننده ترین بخش انتخاب اسم برند میباشد زیرا خیلی از اسمهایی که دوست دارید امکان دارد از قبل رزرو شده باشند. در کشور ما نیز برندهایی مانند مزمز، اشی مشی، چین چین از سبک انتخاب اسم برند استفاده کردند؛ ولی راستش را بخواهید هیچ فرمولی تضمین شدهای برای انتخاب اسم برند وجود ندارد.
بیزینس پلن چیست و چگونه یک نمونه بیزینس پلن بنویسیم؟
همچنین فهماندن این کلمات اختصار به مشتریان و مخاطبان هزینههای گزاف و بالایی دارد. از گذشته تا الان فرمولها و روشهای مختلف زیادی برای انتخاب نام مناسب شرکت و برند گفته شده است. تعداد زیادی از این روشها توسط گروههای تحقیقاتی دانشگاههای معتبر ابداع شده است. شاید باورش سخت باشد اما اسم بسیاری از شرکتهای بزرگ به شکل اتفاقی به ذهن موسس یا مدیر آن مجموعه رسیده است. پس میتوانید به راحتی نام مناسب شرکت خود را در ایستگاه اتوبوس، مترو و یا حتی موقع خواب پیدا کنید. در نظر داشته باشید که اگر اسمی صرفا جذاب است لزوما نام مناسب شرکت برای برند شما نیست.
طبق نظر متخصصین این حوزه نام ایده آل در واقع چیزی در مورد ارزشها یا نگرش شرکت را منتقل می کند، حتی اگر مستقیما توصیف کننده ی آن چه که در تجارت در حال انجام است، نباشد. این مسئله تقریبا در مورد هر کارآفرین و مالک کسبوکاری که فکرش را بکنید، اتفاق افتاده است. باید مطمئن شوید نام ثبت شرکت در تهران تجاری که انتخاب کردید قبلا توسط فرد حقیقی یا حقوقی دیگری انتخاب نشده باشد. دفترچه برند و سایر المان ها و مشخصات برند و نحوه تبلیغات و بازاریابی بسیار مهم تر از نام تجاری است. ب ) اسمی که انتخاب میکنید بهتر است فقط یک نوع املا داشته باشد و همین طور فقط یک نوع خوانده شود.