انتخاب اسم برند برای کسب و کار نیز مانند انتخاب اسم نوزادی است که بعداً قرار است هویت داشته باشد. همه شما میدانید که اگر اکنون از روی عجله و سهل انگاری نامی انتخاب کنید و چندین سال بعد بفهمید که این نام مناسب برند شما نیست، باید چه هزینهٔ گزافی را برای سر زبان انداختن یک نام تجاری جدید انتخاب کنید. همهی دوستان، شرکا و همکاران خلاق خود را در جایی دعوت کنید و از آنها بخواهید تا در مورد اسم شرکت شما نظر دهند.
- با تمرین ذهن، با مفاهیم جدید و ارتباطات زبانی روبرو خواهید شد.
- اسم برند و تمام آنچه درباره انتخاب اسم برند کسب و کارتان باید …
- در این اسامی درست شبیه همان کلمات کودکانه بابا و ماما، واژههای نام برند تکرار میشوند.
- دانیل یک نام مقدس به معنای ” خدا قاضی من است” می باشد.
باید این نکته را در نظر بگیرید که مشتریان شما بهراحتی بتوانند با نام برند شما ارتباط برقرار نمایند. پس هر اسمی که فقط ظاهر جذابی دارد نمیتواند اسم خوبی برای برندتان باشد. اما نگران نباشید ما شما را در این سفر پرپیچ خم همراهی میکنیم و نمیگذاریم این فرایند برای شما سخت و پیچیده شود. سپس، یک تصویر کلی از تصاویر بصری مربوط به شرکت خود را ایجاد کنید.
و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماسهای موجود در سایت تماس حاصل فرمایید . یک اسم خلاقانه می تواند شامل نوع و جنس عرضه محصولات توسط دارنده برند باشد که بتواند با بازی با کلمات و عبارات خود را در ذهن مشتریان هک کرده و تا سال ها باعث شناخت آن حرفه گردد. اسامی خلاقانه از مواردی است که باید با تدبیر بسیار اقدام به نام گذاری برای برند و علامت تجاری انجام گیرد و تماما فارسی بوده و با شئونات اسلامی نیز هم سو باشد . از مواردی که می تواند بر یک کسب و کار تاثیرات مثبت گذاشته و باعث پیشرفت ان در زمان فعالیت شود انتخاب نامی خلاقانه برای برند است . منظور از اسم خلاقانه ، اسمی است که با دیگر اسامی از قبل به ثبت رسیده تفاوت داشته و با در نظرداشتن موضوعات فعالیت انتخاب شده باشند . برای مثال در ایران تنها یک پرپروک که تنها یک نام برای رستوران و فست فود در ایران است که دارای شعبات مختلف است و تنها یک برند با این نام در کشور به ثبت رسیده است .
حتی اگر الان قصد راه اندازی کسب و کارتان را ندارید چون احتمال این که دامنه آیدی مورد نظرتان توسط فرد دیگری اشغال شود خیلی زیاد است. برای این کار باید به سایت ثبت علائم تجاری بروید و بررسی کنید که کدام یک از این نامهای تجاری در دسترس هستند. به احتمال خیلی زیاد بیشتر از نیمی از آنها از قبل اشغال شدهاند.
شما باید مطمئن شوید که کسی جز شرکت شما ذینفع نام برند انتخابی نباشد و در آینده ادعایی نسبت به مالکیت حقوقی آن اسم نکند. استفاده از نام اماکن و مناطق جغرافیایی نیزمانند طبیعت، می تواند ایده مناسبی برای نامگذاری برند به عنوان یک منبع الهام بخش باشد. معمولا افرادی که برای کار خود مغازه یا فروشگاه دارند، به دنبال یک ثبت شرکت در تهران اسم برای مغازه می باشند. در این مقاله تعدادی اسم مناسب برای مغازه عطاری گرد آوری شده است. اگر اکنون مشتریانی برای محصولاتتان دارید، میتوانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مانند ارسال ایمیل انبوه از آنها بخواهید در مورد اسم برند جدیدتان نظر بدهند. از مزیت این روش میتوان به کم هزینه بودن آن اشاره کرد.
اسم شرکت و اسامی خاص برای برند
سازنده نام تجاری Namesemith با ارائه پیشنهادهای مناسب شما را در امر انتخاب نام مناسب شرکت یاری میکند. “بانک جامع انتخاب” یک نام نرم افزار ساخت اسم شرکت است. و در مرحلهی آخر هر کدام از اسمها که نرخ تبدیل بهتری داشتند، بهعنوان اسم شرکت خود انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که رفتار کاربران در انتخاب صفحه مناسب شما را شگفتزده میکند چراکه در بیشتر مواقع کاربران رفتاری مخالف رفتار مورد انتظار ما دارند. البته سایتهایی نیز برای کمک به پیدا کردن اسم وجود دارد که ممکن است در بعضی قسمتها مفید باشند اما خیلی نباید روی آنها متمرکز شوید.
اسمهای مناطق جغرافیایی هم از مواردی هستند که در انتخاب اسمهای تجاری و نام برند پرطرفدارند. مثالی جالب از برندهای جغرافیایی بسیار قدرتمندآمازون است. آمازون در حالی که نامی جغرافیایی است، همزمان یک نام استعارهای از بزرگی و فراگیری و همچنین نامی تصویری ثبت تغییرات شرکت است که رود بزرگ آمازون را به خاطر میآورد. دارا بودن همزمان این سه ویژگی این نام را به یکی از قدرتمندترین برندهای جهان تبدیل کرده است. یادتان باشد نامی که برای برند انتخاب میکنید، نباید صدایی شبیه به واژهای با معنی منفی یا زشت داشته باشد.
گاهی رسیدن به اسامی خاص برای برند، آنقدر فرآیند طولانی و اعصابخردکنی میشود که بعضیها حاضرند پول بدهند تا بقیه برایشان اسم برند انتخاب کنند! ممکن است شما اسمی برای شرکت خود انتخاب کنید که در زبان های دیگر معنای خوبی نداشته باشد یا ضد علائم تجاری باشد. بنابراین هنگام انتخاب اسم شرکت یا برند خود پیامدهای بین المللی را نیز در نظر بگیرد. تا به زبان های دیگر معنای منفی یا مبهم نداشته باشد و به اصطلاح یک نام بین المللی باشد.
ممنون میشم اگر پیشنهاد و یا نظری در این زمینه دارین اعلام کنید . ببخشید من هر چقدر که از شیوه های مختلف استفاده می کنم برای اسم ….یا اسمم به ذهنم نمیرسه یا بعد از کلی وقت میبینم که اون اسم رو گرفتن به نظرتون چه کار کنم .. هر اسم برند تنها 10 سال در مالکیت شماست و بعد از این مدت در صورتی که اقدام به تمدید نکنید هر فرد دیگری میتواند اسم برندتان را صاحب شود.
از بین آن ۱۰ یا ۱۵ اسم مرحله قبل باید در آخر فقط اسم باقی بماند. به احتمال زیاد این قسمت ناامید کننده ترین بخش انتخاب اسم برند میباشد زیرا خیلی از اسمهایی که دوست دارید امکان دارد از قبل ثبت برند رزرو شده باشند. در کشور ما نیز برندهایی مانند مزمز، اشی مشی، چین چین از سبک انتخاب اسم برند استفاده کردند؛ ولی راستش را بخواهید هیچ فرمولی تضمین شدهای برای انتخاب اسم برند وجود ندارد.
مشورت در مورد ساخت اسم شرکت
اگر میخواهید نام مناسب شرکتتان را انتخاب کنید بهتر است همهی این ویژگیها را در انتخاب نام مورد نظرتان رعایت کنید. برای مثال در سال ۲۰۱۰ میلادی تعدادی از پژوهشگران دانشگاه آلبرتای کانادا در پژوهشهای خود دریافتند که مخاطبان و مشتریان به نامهایی که از ساختار تکرار شونده استفاده میکنند رغبت بیشتری دارند. اسمهایی مانند کوکا ـ کولا، کیت ـ کت از این دسته نامها هستند.
که مثلاً برای خوشآمدگویی به مخاطب، دعوت از مخاطب برای انجام کاری مثل پر کردن یک فرم یا معرفی و خرید محصول طراحی میشن. تو این مرحله سه صفحه فرود یکسان رو طراحی میکنین و تو هر صفحه فقط اسم برند رو تغییر میدین. اسم برند باید منحصربهفرد، به یاد موندنی و متفاوت از اسمهای دیگه باشه. فکر نکنین اگه اسمی مشابه یه اسم تجاری معروف انتخاب کنین میتونین خیلی زود به جایگاه خوبی تو بازار برسین.
اسم های اصیل ایرانی برای شرکت
تعداد زیادی از این روشها توسط گروههای تحقیقاتی دانشگاههای معتبر ابداع شده است. خبر خوب اینِ که ایران ما منبع غنی از افسانه و اسطورههاست. شما میتوانید با ایده گرفتن از آنها یک اسم ناب و خاص برای برند خود انتخاب نمایید. بنده چند پیشنهاد برای شما دارم، برای انتخاب نام عطر فروشی میتواند از اسامی گلها، اسامی برند عطر و ادکلن معروف و یا اسامی دختران استفاده کنید.
تا اینجا با ویژگیهای یک نام تجاری خوب آشنا شدیم؛ حالا قرار است قدم به قدم مراحل انتخاب اسم را طی کنیم و حواسمان به ویژگیهای که گفتیم هم باشد. یعنی بتوان آن را از طریق المانهای گرافیکی و طراحی به شکل مناسبی بیان کرد. برندهایی مثل اپل، جگوار، عقاب، ردبول مثالهای خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون همزمان یک تصویر واضح از آنها در ذهن شکل میگیرد، بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگیهای بصری باز است. مثلاً در حوزه مُد و فشن شرکت معروف Victoria Secret از شرکتی که اسم برند خود را Victoria’s Little Secret گذاشته بود شکایت کرد و توانست از آنها غرامتی چند میلیون دلاری دریافت کند. برای ارائه ی اطلاعات بیشتر در این حوزه در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت . جهت دریافت پیشنهاد نام برند به صورت رایگان و تخصصی می توانید در هر لحظه با ما در تماس باشید .