لازم به ذکر است برای استفاده از خدمات لازم است در سامانه ثبت نام کنید. چرا که هزینه ثبت شرکت در مناطق آزاد نسبت به هزینه ثبت شرکت در سرزمین اصلی بسیار بیشتر است. در گذشته، متقاضیان ثبت شرکت و موسسه های غیر تجاری باید برای ثبت شرکت یا موسسه مورد نظر خود حضورا به اداره ثبت شرکت در تهران ثبت شرکت های حوزه آن شرکت یا موسسه مراجعه نموده که این امر علاوه بر اینکه عملی وقت گیر و هزینه بر بود، موجب کندی انجام روند امور ثبت شرکتها و موسسات در این ادارات نیز بود. یکی از خدمات ارائه شده در سامانه ثبت شرکت ها، امکان ثبت درخواست صورت جلسه تغییرات می باشد.
- اگر شعبه نداشته باشد، گزینه عدم وجود شعبه را انتخاب کنید.
- … اداره ثبت شرکتها به آدرس irsherkatssaa.ir و اخذ شماره پذیرش جهت پیگیری ثبت تاسیس اینترنتی.
- همه این عوامل جز تغییراتی می باشد که باید به صورت رسمی در اداره ثبت به ثبت برسد تا بتواند وجه قانونی داشته باشد.
- بنابراین باید دقت داشته باشید که روشی را انتخاب کنید که برای کسب و کار شما مناسب باشد.
در گذشته کلیه خدمات مربوط به ثبت شرکت و … به صورت حضوری انجام می گرفت ، چنانچه همین امر سبب هدر رفتن هزینه و زمان بسیاری از متقاضیان می شد . موضوع شرکت بیانگر هدف و حوزه فعالیت شرکت می باشد که باید جهت روشن نمودن وظایف و اختیارات اعضاء در اساسنامه به طور کامل قید شود، بر این اساس هیئت مدیره شرکت نمی توانند سرمایه شرکت ثبت تغییرات شرکت را در فعالیت هایی خارج از موضوع موجود در اساسنامه بکار ببرند. هیات مدیره شرکت می توانند با اخذ تصمیم و رای گیری بین خود افراد و سمت های مختلف راس شرکت از قبیل رئیس، نائب رئیس و مدیر عامل را تعیین نماید. رییس هیات مدیره می تواند حداقل به مدت دو سال و با رای موافق اعضای هییت مدیره به مدت نامحدود انتخاب و منصوب شود.
در این بخش امکان ثبت درخواست دریافت کد فراگیر و پیگیری درخواست های ثبت شده، وجود دارد. پس از تکمیل فرمها و ارسال آنها به اداره ثبت شرکتها، در صورتی که صورت جلسه دارای نقص باشد، برای شما ابلاغیهای جهت رفع نقص ارسال شده و شما ملزم به رفع نقص خواهید بود. علاوه بر این حتی این امکان نیز وجود دارد که صورتجلسه شما رد شود.
پلمپ دفاتر،خدمات حسابداری:راهنمای تصویری درخواست
سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری یکی از مهم ترین سایت ها برای متقاضیان ثبت شرکت ، ثبت تغییرات شرکت ها و سایر موارد مربوطه است که توضیح خواهیم داد . فرمی پیش روی شما ظاهر می شود که باید مرحله به مرحله آن را تکمیل نمایید. اطلاعات مربوط به متقاضی نخستین موضوعی است که در این فرم ها باید پر شود.
حوزه فعالیت از قبل باید تعیین شده باشد و در این مرحله فقط در سایت ثبت شود. پس از ثبت اطلاعات مربوط به متقاضیان، نوبت به انتخاب نام شرکت ثبت برند تجاری می رسد. پس از طی این مراحل، باید اطلاعات مربوط به سرمایه و سهام همان شخصی که در صفحه ی اشخاص وارد نمودید را در کادر مربوطه پر کنید.
نموده اند، می توانند از طریق بخش پیگیری اقدام به پیگیری درخواست خود کنند. همچنین، از طریق بخش انصراف از درخواست، امکان ثبت درخواست انصراف وجود دارد. برای انجام هر دوی این موارد لازم است که اشخاص حتما دارای کد پیگیری درخواست باشند.
سامانه پذیرش ثبت تغییرات شرکت ها
در این مقاله برآنیم تا مراحل ثبت نام اینترنتی را به طور کامل شرح دهیم. لازم به یادآوری است چنانچه در هر یک از این مراحل با سوال و یا مشکلی مواجه شدید می توانید با همکاران ما در شرکت لوتوس تماس حاصل فرمایید. همانطور که شرکت ها و سایر اشخاص حقوقی ایرانی ملزم به دریافت شناسه ملی می باشند، شرکت ها ی خارجی که در ایران فعالیت داشته نیز ملزم هستند تا با مراجعه به سایت جامع ثبت شرکتها به آدرس irsherkat.ssaa.ir برای دریافت کد فراگیر اقدام نمایند. آن دسته از افرادی که متقاضی ثبت درخواست تاسیس شرکت می باشند، می توانند به صورت حضوری به سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مراجعه کنند و از طریق این سایت، اقدام به ثبت درخواست برای تاسیس شرکت ها کنند.
در هنگام انجام مراحل ثبت شرکت یا در موقع ثبت تغییرات شرکت، میتوانید مدیرعامل را از بین شرکا یا خارج از شرکا انتخاب نمایید. به وسیله این شناسه، هویت اشخاص حقوقی ثبت شده در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت کشور، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، اتاق بازرگانی، سازمان اوقاف وامور خیریه و حوزه های علمیه قابل شناسایی خواهد بود. پس از اتمام کارهای مربوط به ثبت شرکت، اداره ثبت شرکتها یک شماره ثبت به شرکت تخصیص می دهد. لیکن،ممکن است نمونه ای شبیه به این شماره در کشور وجود داشته باشد. یکی دیگر از راه های گرفتن استعلام اداره ثبت شرکتها می باشد. به این صورت که باید به سامانه اینترنتی این اداره مراجعه نمود، و از مراجعه حضوری پرهیز نمود زیرا از پاسخ به هرگونه مراجعه حضوری به این اداره خودداری می گردد.
موضوع شرکت در صورت صلاحدید اعضای شرکت قابل تغییر، افزایش یا کاهش است. لذا چنانچه در اساسنامه، موضوع شرکت به درستی قید نگردد یا شرکت قصد گسترش فعالیت خود در زمینه های دیگر را داشته باشد، می توانند موضوع خود را تغییر دهد و یا به موضوع قبلی شرکت موضوعاتی را الحاق کند. تحویل صورتجلسه امضاء شده توسط موکل به کارشناسان امور ثبتی. مجامع فوق العاده و صورت جلسه های نوشته شده در آن ها زمانی دارای وجاهت قانونی برای ثبت و اجرا هستند که حداقل به رای موافق دو سوم افراد حاضر در جلسه رسیده باشند.
اسناد و دفترمشاغل از سوی ادارات امور اقتصادی و دارایی پلمپ شود. دفتر کل ، دفتری می باشد که درون آن ریز هزینه ها ی دفتر روزنامه بصورت هفتگی درج می گردد. منظور ازعدم فعالیت شرکت چیست؟ عدم فعالیت یعنی اینکه حساب بانک شرکت تأسیس شده هیچگونه گردشی نداشته باشد، حتی… آیا کارمندان دولت می توانند شرکت ثبت کنند؟ آیا یک کارمند دولت هستید و در عین حال میخواهید شرکت… در این بخش هر آنچه که باید در رابطه با تعیین نام شرکت ها ، شرایط و ضوابط و دستورالعمل های آن بدانید ، عنوان شده است .
بعد ازثبت شرکت، ممکن است موسسین (سهامداران) تصمیم به ایجاد تغییراتی در شرکت بگیرند که این تغییرات شرکت باید بطور رسمی و قانونی توسط اداره ثبت بررسی و تایید شود و در روزنامه رسمی کشور منتشر گردد. ثبت شرکت و برند ، تغییرات شرکت ، اخذ کد اقتصادی و کارت بازرگانی به صورت تخصصی در مؤسسه ثبتی حقوقی نخستین ثبت با بیش از 10 سال سابقه. _ سپس می بایست تصویر برابر با اصل شده از اساسنامه را در سایت اداره ثبت شرکتها بارگذاری نمایید و منتظر بمانید تا اداره ثبت شرکتها از شما بخواهد مدارک را برای آنها ارسال کنید. همین طور جهت ثبت تغییرات شرکت یا ثبت اینترنتی نیز می توان از این سامانه که زیر شاخه ی سازمان ثبت اسناد کشور می باشد ، استفاده کرد. در گام نخست پرداخت هزینه دفاتر پلمپ قانونی ، وجه مربوط به ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها از طریق پست است. الزام وجود دفاتر پلمپ طبق ماده 6 قانون تجارت برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی پس از ثبت شرکت برای اظهار هزینه ها و درآمدهای خود وجود دارد.