راهنمای کامل انتخاب اسم برند نام تجاری و انتخاب اسم شرکت

بسیاری از شرکت های موفق یک تلفظ منحصر به فرد را با تن صدای برند خود همراه ساخته اند، که عموما دارای معانی مرتبط با محصول و خدمت شرکت (در سایر زبان ها یا گویش ها) است. شما از طریق انتخاب نامی که معنادار است، می‌توانید تصویر و ماهیت برندتان را به مخاطبان القا کنید. مثلاً کسب‌وکار شما به‌صورت تخصصی در زمینه تولید مواد غذایی سنتی (مثل کشک محلی، سبزی محلی، تنقلات و …) کار می‌کند؛ ثبت برند تجاری با انتخاب یک اسم سنتی و اصیل، می‌توانید تصویر خوبی را در ذهن مخاطب خود بسازید. برند ساوا (به معنی ناب و خالص) یک نمونه خوب در این مورد است. اجزا اصلی در انتخاب اسم برند شامل نام برند ، نام تجاری و پوشش تجارت است. نام تجاری همان نامی است که در فعالیت های حقوقی و امور قانونی از آن استفاده می شود، نام برند اما همان کلمه کوتاهی است که معرف محصولات و خدمات شما است.

در ایران هم نام برند آب معدنی دماوند که به اقتباس از نام قله مرتفع ایران یعنی قله دماوند گرفته شده است، در این گروه از اسامی جای می‌گیرد. اسم تجاری همان اسم‌های بازرگانی، اسامی شرکت‌ها و … است که شرکت تحت آن عنوان فعالیت حقوقی و قانونی دارد و قانون نیز از آن اسم ثبت‌شده در برابر استفاده دیگران حمایت می‌کند. در مقابل اسم ثبت تغییرات برند ترکیبی از خواص و ویژگی‌های ملموس و ناملموس است که به بازار معرفی می‌شود و نیازی به ثبت کردن آن نیست. طراحی سایت اختصاصیطراحی سایت اختصاصی وب رمز، بطور کاملا سفارشی بر اساس نیازمندی کارفرما انجام می‌شود و همزمان جهت برنامه رشد و توسعه کسب و کار آنلاین، مشاوره خدمات سئو سایت و تبلیغات گوگل بطور تخصصی ارائه می‌شود.

بنابراین بسیار مهم است که یک ایده مناسب برای اسم برندتان بیابید. ایده اسم برندها عموما در دنیا بر پایه اسامی کائنات است. طبیعت، حیوانات، میوه ها، اشیا، اساطیر، داستان ها، افسانه ها، مشاهیر، دانشمندان و فلاسفه؛ همه این ها می تواند یک الگوی مناسب برای این انتخاب باشد. اگر به تمام کافی‌شاپ‌های موفق نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که اکثر آنها نام‌های خوبی دارند. دقیقاً مانند تمامی مشاغل، انتخاب نامی که هم منحصربه‌فرد باشد و هم گیرا، قسمت مهمی از روند برنامه‌ریزی تجارت است.

مثلا شاید سازمان‌ها و شرکت‌های معروف بتوانند از چنین مخفف‌هایی استفاده کنند – مثل اتکا، ناجا یا BMW -؛ اما شما به عنوان یک برند تازه کار بهتر است این مورد را امتحان نکنید. انجام دهید ، پس حتی در ثبت برند نیاز به وکیل ندارید ، مگر آنکه نام برند خاصی باشد که نیاز به حضور یک وکیل داشته باشید. در این میان وکلایی که نقش مدیر برند را به عهده می‌گیرند و نام برند پیشنهاد می‌نمایند ثبت شرکت و یا مشاوران که از روی ناچاری عملیات حقوقی ثبت برند را نیز بر عهده می‌گیرند را جای تاسف دارند. اما در مورد ایران متفاوت است ، پایگاه داده نام‌های برند برای استعلام نام برندها بسیار دیربه‌دیر به‌روزرسانی می‌شود . گاه نامی که به‌هیچ‌عنوان قابل ثبت نیست ، توسط فردی دیگر ثبت می‌شود. اغلب کارفرمایان در خصوص انتخاب نام برند بر اساس نام خودشان از ما سوال می‌کنند.

ما هم اگر بخواهیم به صورت لحظه‌ای به شما نامی معرفی کنیم این غیرحرفه‌ای ترین کار ممکن خواهد بود. این موضوع هر چه بیشتر به ما نشان می‌دهد باید تا جایی که می‌توانیم از نام‌هایی با قابلیت تصویری استفاده کنیم تا نیاز به ترجمه برای مشتریانمان هرچه کمتر شود. یادتان باشد در تجانس آوایی مهم‌ترین بخش صدا است و نه املای حروف. مثلا در ترکیب «حامد همایون» این صدای «هـ» است که تجانس را ایجاد می‌کند و نه حرف «ح» یا «هـ». در نام شرکت از حروف بعضی کلمات نظیر پی وی سی و … استفاده نشود. نام انتخابی شما نباید حاوی اعداد به صورت ریاضی باشد و باید از اعداد به صورت حروفی استفاده شود.

ویا از اسامی ترکیبی روغن، اویل(به زبان انگلیسی)، یاغ(به زبان ترکی)،رون(به زبان کردی) با کلمات فراگیر مانند آقا، مستر، گستر،فرا استفاده کنید. در صورت نیاز به مشاوره های تخصصی با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید. راهکار اولی که ما بارهای بار در مقالات قبلی هم روی آن تاکید نموده‌ایم مالکیت یک برند علاوه بر نام تجاری شرکت است. چه بسا شرکت‌های بسیار معروفی در ایران و در دنیا وجود دارند که با اسامی خنثی و شاید تنبل. این مجموعه را در سال 1394 با هدف آموزش و مشاورۀ برندینگ به کسب‌وکارها تأسیس کرده‌ام.

  • بعضی وقت‌ها اسمی که انتخاب می‌کنید، باید ارتباط ذاتی با محصولتان داشته باشد.
  • سپس، یک تصویر کلی از تصاویر بصری مربوط به شرکت خود را ایجاد کنید.
  • اغلب کارفرمایان در خصوص انتخاب نام برند بر اساس نام خودشان از ما سوال می‌کنند.
  • ساخت اسم شرکت باید طبق شئونات جمهوری اسلامی ایران باشد.
  • گاهی رسیدن به اسامی خاص برای برند، آن‌قدر فرآیند طولانی و اعصاب‌خردکنی می‌شود که بعضی‌ها حاضرند پول بدهند تا بقیه برای‌شان اسم برند انتخاب کنند!

اما مشتری به دلیل نام برند مشهور و قدرتمند کنوود است که آن‌ها را می‌خرد و این تولیدات بدون نام کنوود گمنام هستند. ارزش فوق‌العاده اسم برند باعث شده که برخی برندها هیچ کارخانه تولیدی نداشته باشند و فقط تولیدات کارخانه‌های دیگری را تحت نام برند خود عرضه کنند! در واقع آن‌ها دارند نانِ نام برند فوق‌العاده قدرتمندشان را می‌خورند. برند ایرانی سس های خرسی مهرام که به خرس هویت بخشیده است.

الهه ­ی درونی برند خود را بشناسید

تمامی محصولات سایت هزارمدیر دارای گارانتی 100درصد می‌باشند و معیار تشخیص فقط و فقط بر عهده خود شخص مشتری است. هراز، داماش، بینالود، گدوک و محصولات آشوراده نیز همین گونه‌اند. برند مارلبورو نام خود را از خیابان معروفی در لندن برداشته و برند لباس بارانی لندن فاگ یا مه لندن از جغرافیای لندن استفاده کرده است.

اسم خوب برای برند

سایت Anadea Business Name Generator یک سایت سازنده نام تجاری است. برای استفاده رایگان از این سایت فقط کافی است به قسمت Keyword وارد شوید تا ایجاد نام­های پیشنهادی برای شما شروع شود. همچنین شخص مجرم به پرداخت جریمه از ده میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم می­شود. امکان حبس تعزیری از یک روز تا شش ماه نیز وجود دارد همچنین ممکن است هر دوی این­ها برای شخص حقیقی اعمال شود.

نمونه اسم سه سیلابی شرکت

خدا را چه دیدید، شاید در آینده کارتان توسعه پیدا کرد و خواستید محصول‌تان را به خارج از کشور صادر کنید. پس بهتر است از کلماتی که بعضی حروف آن در زبان سایر کشور‌ها نیست، استفاده نکنید. نکته مهم اینکه مراقب باشید نام انتخابی شما در سایر زبان‌ها معنای نامناسبی نداشته باشد.

چگونه می توان کارت ویزیت خود را به صورت رایگان چاپ کرد؟

در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را به‌عنوان اسم برند خود انتخاب کنید. در کتاب «راه‌اندازی مطمئن کسب‌وکار اینترنتی» قدم به قدم به شما آموزش می‌دهیم که چگونه یک کسب‌و‌کار اینترنتی مطمئن راه‌اندازی کنید؛ کسب‌و‌کاری که موفقیتش حتمی باشد. انتخاب بیمه پاسارگاد به عنوان شرکت بیمه برتر به تشخیص بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در اسفند ماه ۱۳۸۷ ، نشان از وجود عوامل موثر و قابل اطمینان در رشد ، توسعه و بالندگی مستمر شرکت دارد .

به عنوان مثال، رستوران معروف Nobu در نیویورک به نام مالک سرآشپز آن، Nobu Matsuhisa نامگذاری شده است. گرچه Nobu یک کلمه رایج در انگلیسی نیست، اما تلفظ آن آسان است و به راحتی در ذهن می‌ماند با این حال، اگر این آشپز نام خانوادگی خود، ماتسوهیسا ، را به عنوان اسم رستوران برمی‌گزید، تلفظ و به خاطر سپردن آن راحت نبود. درصورت رد شدنِ اسامی پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ نیست.