اسمهای مخخف یکی دیگر از موضوعاتی است که بسیاری از شرکتها به سراغ آن میروند. البته این نمونه اسم گذاری هم پیشنهاد نمیشود مگر در شرایط خاص. از گذشته تا الآن منحصر به فرد بودن اسم یک کمپانی موضوعی مهم و حائز اهمیت در انتخاب نام مناسب شرکت یا برند بوده است.
- برندهایی مثل اپل، جگوار، عقاب، ردبول مثالهای خوبی برای یک اسم بصری هستند؛ چون همزمان یک تصویر واضح از آنها در ذهن شکل میگیرد، بنابراین دست طراح برای مانور روی ویژگیهای بصری باز است.
- شارژمان نام یک اپلیکیشن بسیار معروف در ایران که مدیریت شارژ ساختمان را بر عهده دارد.
- اسامی توصیفی مثل امریکن ایرلاین یا هوم دیپات به طور دقیق توصیف میکنند که شرکت چه کاری انجام می دهد.اما این اسم ها زیادی سنگین هستند و مالکیت و مراقبت از آنها خیلی سخت است.
- اگر به این مورد توجه نکنید، ممکن است به وضعیتی که در مورد لیدی گاگا گفتیم دچار شوید.
باید بگوییم که بهترین و خاص ترین اسامی برای برند، یک نتیجه محرمانه و به یادماندنی هستند. در مورد احساساتی که می خواهید مشتری خود را با آن تحت تاثیر قرار دهید به خوبی فکر کنید و با ایجاد یک نقشه ذهنی از مفاهیم مرتبط با کسب و کار خود آغاز کنید. شما باید کلمات، تجربیات توصیفی کسب و کار خود را به خوبی بشناسید. بهترین اسامی خاص برای برند، به عنوان یک نتیجه محرمانه و به یاد ماندنی میباشند. در مورد احساساتی که میخواهید مشتری خود را با آن تحت تاثیر قرار دهید، فکر کنید. با ایجاد یک نقشه ذهنی از مفاهیم مربوط به کسب و کار خود، شروع کنید.
۶٫ انتخاب و اجرا
هویت برند شامل چشم انداز کاری، ماموریت و ارزش های مد نظر شما می شود. تعیین اینکه آینده ی کاری مد نظر شما برای برند چیست و برند شما بر اساس چه ارزش هایی عمل می کند هویت برند شما را تشکیل می دهد. این عوامل اهداف یک شرکت را به تصویر می کشند و تمام فعالیت های آن را دارید تحت تاثیر قرار می دهند و در نتیجه در انتخاب اسم برند هم موثر هستند. هنگامی که هویت برند خود را روشن ساختید، می توانید با تجزیه و تحلیل رقبا متوجه شوید که چه نقاط اشتراک و تفاوتی نسبت به رقبای خود دارید.
با انتخاب اسمهای عمومی نمیتوانید در دنیای بازار رقابت کنید بخصوص اکنون که اینترنت و وب در زندگی روزمره کاربران نفوذ کرده است. به عنوان مثال اسم میهن را در نظر بگیرید که یک اسم عمومی است و در مقابل دایتی به راحتی میتواند این اسم را به چالش بکشد. زیرا واژه میهن همیشه به یک کلمه کاملکننده ثبت برند دیگر مثل بستنی میهن نیاز دارد. بعضی افراد در خلق یا استفاده از اسامی غیرمعمول و عجیبوغریب اصرار دارند. این نوع اسمها را حتی وفادارترین مصرفکنندگان هم نمیتوانند به خوبی نام شرکت یا محصول را استفاده کنند. به یاد داشته باشید برای برندهایی که به دنبال برتری هستند حرف مردم مهمتر است.
بهتر است در ابتدا برای انتخاب نام تجاری خود وقت بگذارید تا در آینده مجبور نباشید تا همین زمان را صرف تغییر نام تجاری کنید. در حال حاضر ممکن است استارت آپ شما روی محصول خاص یا مکان یا بازار خاصی هدفگذاری شده باشد. اما این به این معنی نیست که شما باید نام تجاری خود را به چیزی خاص اختصاص دهید. به عنوان مثال، تصور کنید که شما یک برند مد و فشن ایجاد میکنید که شلوار جین مردانه میفروشد. نامگذاری شرکت شما به عنوان «شلوار جین برای مردان» ایده بسیار بدی است. با انتخاب درست، اسم برند شما میتواند یکی از با ارزشترین داراییهای شما باشد، قادر به تمایز با رقبای شما و تسریع در آگاهی از برند است.
نام یک برند در تمامی فعالیت های بازاریابی نقشی اساسی دارد؛ از همین رو در رسیدن به فروش و سودآوری بیشتر، مهمترین بخش از برنامه ی فروش محصولات به شمار می آید. اما باید توجه کنید که نام برند شما در واقع تنها بخشی از برند شما است. نام برند در مجموع در کنار لوگو، تایپوگرافی، طراحی گرافیکی، شعارها، آگهی ها، رویدادها، شبکه ی فروش و دیگر موارد، برند شما را می سازند. در نتیجه تنها تمرکز ر روی نمونه اسم برند کافی نیست و باید روی تک تک این موارد دقت داشت تا با کسب موفقیت در همه ی این بخش ها به موفقیتی کلی و بزرگتر رسید.
راهنمای ثبتی
ثبت برند فضایی مناسب برای رقابت های سالم با سایرین ایجاد می کند و نام مناسب شما را در رتبه اول قرار می دهد . اگر در انتخاب نام برند تمامی عوامل و نکات در نظر گرفته شده باشد و نام درستی انتخاب کرده باشید ، حتی امکان فروش برند مربوطه با قیمت های قابل توجه نیز برای شما فراهم خواهد شد . انتخاب نام برند دارای قوانین و قواعد جزئی می باشد که با رعایت کردن تمامی آن ها برای محصول یا خدمات خود را برای رسیدن به نتیجه و بازدهی مطلوب آماده می کنید .
Nike در زبان یونانی به معنای پیروزی است، به علاوه نام خدای پیروزی در اسطوره های یونانی نیز هست. اما این نام از یک خواب به فکر Jeff Janson اولین کارمند “واقعی” این شرکت رسید! این اسمیه که من پیشنهاد می کنم، با این حال پیشنهاد می کنم که در ابتدا یک نام برند انتخاب کنید و حتما اسم پیجتون رو مطابق با نام برندتون انتخاب کنید. برند سازی در اینستاگرام یکی از اصول هایی میباشد که اکثر افرادی که پیج های بیزنیسی را مدیریت میکنند رعایت نکرده و همین موضوع باعث میشود فروش خیلی بالایی در اینستاگرام تجربه نکنند.
سعی کنید برای کاربران خود یک تصویر بصری ایجاد کنید تا مخاطبان شما بتوانند به آسانی آن را به یاد بیاورند. پس از آن باید یک تصویر ثبت تغییرات کلی از تصاویر بصری مرتبط با شرکت خود را ایجاد کنید. با در نظر گرفتن تمرینات ذهنی می توانید تصورات بیشتری را ایجاد کنید.
درباره «قوانین ثبت علائم تجاری» جستجو کنید و در سایت سازمان ثبت اسناد و املاک این قوانین رو مطالعه بفرمایید. ما اینجا درباره انتخاب نام توضیح دادیم و اطلاعی از جزئیات قوانین نداریم. ثبت شرکت بهت پیشنهاد میکنم اینستاگرام مارو دنبال کنی، حتماً تو شروع کار بهت کمک میکنه. در آخر هر کدام از صفحات که نرخ تبدیل بهتری داشتند را بهعنوان اسم برند خود انتخاب کنید.