Content
درصورت رد شدنِ اسامی پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ نیست. اما اگر بیش از three ماه از تاریخ تأیید نام گذشت و به دلایل مختلف شرکتی ثبت نشد، حتی برای تغییرنام هم، متقاضی میبایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام کند. مثلاً بهجای استفاده از کلمهای مثل سیستم از سامانه استفاده کنید. همچنین این اسامی باید در لغتنامه دهخدا یا فرهنگ معین موجود باشند. برای اینکه بیشتر بفروشید و سهم بازار بیشتری را فتح کنید، توصیه میشود که کسبوکارتان را از همان ابتدا دیجیتال کنید و سایت داشته باشید. بهتر است در همان لحظهای که نام برندتان را انتخاب میکنید، این نکته هم یادتان باشد که موجودیت URL با پسوند com یا ir آن را هم چک کنید تا بعداً به دردسر نیفتید.
پس نام لوکس را هم اکنون از طریق بخش چت انلاین همین صفحه دریافت کنید. برای انتخاب اسم ایرانی از بین نام های قابل ثبت برای برند بهتر است همین الان با کارشناسان ایلیا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها در این راه بهره ببرید. یک برند می تواند دارای نام هنری باشد که با آن می تواند خود را در مارکت ماندگار سازد . هم چنین می توانید با در ارتباط بودن با کارشناسان مجرب در انتخاب و نام گزاری اسامی منتخب و خاص برای برند گام برداشته و با در نظر داشتن موارد فوق اسم خاص و انحصاری برای برند خود انتخاب کنید .
از بین این سه اسم هم ممکن است یکی دو تا توسط افراد دیگری گرفته شده باشد. اگر دیدید همه اسامی قبلا گرفته شدهاند، به نامهایی که قبلا نوشته بودید برگردید. تا این بخش دیدید که برای انتخاب یک اسم برند زیبا باید به چه نکاتی توجه کنید. اما تنها دانستن این نکات ثبت برند مهم نیست؛ برای این کار باید یک سری مراحل را طی کنید و در عین حال به ویژگیهای گفته شده هم توجه داشته باشید. بسیار عالی واقعا مقاله رو به موقع مطالعه کردم مدتی درگیر انتخاب اسم برای کسب و کار جدیدم هستم، مرسی تیم نوین که همیشه کامل مقاله را ارائه میدین.
این وبسایت منابع و اطلاعاتی را درمورد علائم تجاری موجود و روند درخواست علامت تجاری در اختیار شما قرار میدهد. خودتان را در ذهن مصرفکننده قرار دهید و جای او بگذارید. به عنوان مثال آنها ثبت تغییرات نام تجاری شما را در تلویزیون، رادیو یا هر جای دیگری میشنوند. سپس آن را به صورت آنلاین جستجو میکنند اما نمیتوانند شما را پیدا کنند زیرا املای صحیح نام تجاری شما را نمیدانند.
۱۶ نکته مهم که در هنگام انتخاب اسم برند باید به آن توجه کرد
اسم لاتین برای برند باید با در نظر داشتن شئونات با معانی مناسب انتخاب شده باشد و برای هک شدن در ذهن مشتریان خود با لوگوی خاص ارائه شود . امروزه انتخاب نام برای برند باید جزو موارد خاص و ویژه در ثبت یک علامت تجاری تلقی شود . در این بین اکثر متقاضیان ثبت برند در کشور به سمت اسم های هنری خاص رو آورده اند . زیرا با توجه به خاص بودن اسامی و زیبا بودن آن ها می تواند به راحتی خود را بین افراد در جامعه نمایان کرده و در ذهن دیگران ماندگار شود .
شاید معروفترین از این دسته برند خودروسازی معتبر ایتالیایی فیات است. دسته اول این نامها، اسامیای هستند که صرفاً سرواژه بوده و هیچ ارتباط صدایی و معنای با یکدیگر ندارند. اما میرسیم به اسنپ، اپلیکیشن بسیار معروف تاکسی و البته فعلاً دهها کار دیگر. یعنی یک عدد بسیار بسیار بزرگ که البته نام اصلی این عدد گوگول بود و آنها با کمی تغییرات آن را ثبت کردند. این نام نهچندان بلند، خوش آوا و بسیار موفق و ماندگار است. هم در ایران و هم در خارج از ایران، این روشی بسیار کارآمد و حرفهای است.
- در حقیقت بهجود آوردن یک برند موفق کاری پر پیچ و خم است که انتخاب نام مناسب شرکت برای آن کسب و کار از ابتداییترین کارها برای خلق یک برند موفق است.
- استفاده از نامهای خارجی باعث میشود مشتریانتان پی ببرند چه غذایی سرو میکنید.
- برخی از برندهای شهری و کشوری از نام مناطق شهری برای برند خود استفاده کرده اند مانند نام آپادانا، شهرآرا،اکباتان و… که واقعا برخی نام ها بسیار زیبا هستند و برای کسب وکارهای مختلف میتوان از آنها استفاده کرد.
- استفاده از نام اماکن و مناطق جغرافیایی نیزمانند طبیعت، می تواند ایده مناسبی برای نامگذاری برند به عنوان یک منبع الهام بخش باشد.
این کلمات شامل صفاتی مانند بهتر، برتر، نیک، خوب و… و همچنین نام شهرها، اعداد و رنگها و کلماتی که موضوع فعالیت را شرح میدهند مانند بازرگانی، تجاری، خدماتی، ساختمانی، تولیدی و… میشوند. البته چنانچه علاقهمند به کسب اطلاعات بیشتری درباره کلیدهای انتخاب اسم برند هستید میتوانید با کلیک روی همین خط به سایت ما هزار مدیر سر زده و از سایر کلیدهای انتخاب اسم برند نیز آگاه شوید. پس به شما پیشنهاد میکنیم که حتماً به این کلید خاص توجه بیشتری داشته باشید چون به شدت انتخاب اسم برند را برای شما راحتتر میسازد. ما در اولین قسمت این مقاله به شما تعدادی از مهمترین کلیدهای راهنما برای انتخاب اسم برند را آموزش میدهیم. خب بعد از گذر از همه این مراحل رسیدیم به بحث مهم ثبت برند. شاید این مرحله کمی طول بکشد و شما را درگیر کاغذبازیهای اداری کند.
با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقالههای جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید. در تعیین نام شرکتهای تجاری تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و نسبی رعایت مواد ، ، و قانون تجارت الزامی است. موسسات غیر تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند. استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه ، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و درصورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد. پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد. استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نام های پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد.
آیا من باید نام واقعی خود را به عنوان نام برند استفاده نمایم یا از یک نام دیگر استفاده نمایم. اگر نام شما منحصربهفرد است ، شاید آدرس دامین آن نیز قابل ثبت باشد. 6 نوع متفاوت از نام برند وجود دارد که برندها در سراسر ثبت شرکت جهان از یکی از این انواع انتخاب شدهاند. برخی برندها به بزرگی اپل ، کوکاکولا و برخی به کوچکی یک وبسایت هستند. به طور تقریبی در حدود 300 میلیون شرکت در سراسر جهان وجود دارد – حتما کمتر از تعداد نام برند وجود دارد.
اسامی مناسب برای اسم شرکت به ترتیب الفبا
ثبت میزان همواره کوشیده است خدمات خود را به بهترین شکل ممکن در سریعترین زمان به انجام برساند و مشاوری امین برای مدیران و کارآفرینان عزیز کشورمان باشد. امور اداری و برند سازی شرکت خود را از zero تا 100 به ما بسپارید و تمرکز خود را بروی امور تخصصی کارتان بگذارید. حتی بعضیها اعتقاد دارند که اسامی جدید و نو بیشتر در ذهن آدمها میماند یا برعکس سریعتر فراموش میشوند. اما در واقعیت همه اسمها میتوانند کارآمد باشد درصورتیکه با یک استراتژی مناسب بازاریابی انتخاب شوند.
گاهی اوقات می توانیم از نام افراد موفق و برنده دنیا در فرایند نامگذاری استفاده کنیم. اگر خوش شانس و تا حدی خلاق باشیم حتی می توانیم خود را از رقبایمان متمایز نماییم. شیفتگی ذاتی انسان ها به جهان طبیعت، آن را به منبع الهامی عظیم برای یافتن نام های احساسی تبدیل کرده است که همواره داستانی در پس خود دارند. طبیعت جایی است که انتقال پیام در آن به اشکال مختلف صورت می گیرد، به عنوان مثال شما می توانید به کمک آن خلوص، ناهمواری، اقلیم (سرد یا گرم)، یا حتی کیفیت مناسب را تعریف کنید. قبل از هر چیزی و در ابتدای راه انواع اسمها را دستهبندی میکنیم. اسمها میتوانند به شش دسته تقسیم شوند و تقریباً هر نام تجاری در جهان در یکی از این ۶ دسته قرار میگیرد که در زیر هر کدام را به صورت مختصر توضیح دادهایم.
نام برند در مجموع در کنار لوگو، تایپوگرافی، طراحی گرافیکی، شعارها، آگهی ها، رویدادها، شبکه ی فروش و دیگر موارد، برند شما را می سازند. در نتیجه تنها تمرکز ر روی نمونه اسم برند کافی نیست و باید روی تک تک این موارد دقت داشت تا با کسب موفقیت در همه ی این بخش ها به موفقیتی کلی و بزرگتر رسید. اگر در این زمینه بودجه ی کافی در اختیار داشته باشید، می توانید با بهره مندی از یک مشاور حرفه ای و استفاده از راهنمایی های او در انتخاب نام برند تلاش کنید.