Content
فقط برند زارا حدود 3100 فروشگاه در 70 کشور دنیا دارد. نکته ی جالب درباره ی برند ِ زارا، بیزنس مدل ِ بی نظیرش است. با این روش، زارا سالانه حدود ده هزار طرح جدید به بازار مد عرضه می کند که رقم بی نظیری ست. 14- در انتخاب اسم سایت جوانب مختلف و آینده را نیز در نظر بگیرید. اگر نام مناسبی را که حاوی کلمه کلیدی کسب و کارتان باشد پیدا نکردید ایرادی ندارد و این یک بن بست نیست. می توانید به جای آن از کلمات کلیدی دیگری که تا حدودی به کسب و کار شما نزدیک باشند استفاده کنید.
نکته بسیار مهم برای برندسازی با نام این است که اگر اسم انتخابی شما دقیقا نشان دهد که کسب و کارتان چیست، در واقع کار خود را محدود کردهاید! کمی آیندهنگر باشید و سعی کنید نام انتخابی به گونهای باشد که چند سال آینده مجبور به تغییر آن نباشید. همان گونه که می دانید انتخاب اسم با معنی برای مغازه و یا دفتر کاری امری مهم محسوب می شود و می تواند وجهه و شهرت مغازه را بالا ببرد. برای انتخاب اسم برند باید آیندهنگر باشید و تفکر خود را فراتر از مرزهای جغرافیایی و وضعیت امروز خود ببرید؛ یعنی نیم نگاهی هم به چشمانداز آینده خود داشته باشید. چگونه بهترین نام برند ( نام تجاری ) را برای محصول.
دلچه طراحی فشن را درسیسلی فراگرفت و در کارگاه لباس کوچک خانوادگی مشغول به کار بود. اما گابانا در زمینه فشن تحصیلاتی ندارد و طراحی گرافیک خوانده است. این دو نفر برای نخستین بار یکدیگر را در سال ۱۹۸۰ در میلان ملاقات کردند، زمانی که به عنوان دستیار برای یک کارگاه هنری کار می کردند. آنها شغل حرفه ای مشترک خود را در سال ۱۹۸۲ آغاز کردند. دلچه و گابانا (یا به اختصار D&G) یکی از معروفترین نامها در جهان فشن است که بعضا در سایر حوزهها هم به چشم می خورد. این نام در حقیقت نام یکی از سالن های مشهور و سطح بالای فشن است که دومنیکو دلچه و استفانو گابانا آن را تاسیس کرده اند.
میلز با نام تجاری
اگر به تازگی کسبوکار خودتان را شروع کردید؛ اسم برند جدیدتان را کامنت کنید و برایمان بگویید چرا و چگونه این اسم را انتخاب کردهاید. مطمئناً راه را برای کسانی که به دنبال اسم برند هستند، روشنتر میکنید. اسم برندتان حتماً باید دارای ریشه فارسی بوده و معنیدار باشد؛ ملاک داوری هم لغتنامه دهخدا است.
اما هرچقدر برند هم باشه بیشتر در زمینه طراحی لباسه نه پارچه.. میخواستم اگه امکانش هست بفرمایین بین این چند اسن کدوم بهتره و اصلا مناسب هستند یا نه.. با سلام، من صاحب یک وبسایت آموزش زبان هستم که علاوه بر منابع و مطالب رایگان پکیج های خودم را در آن به فروش میرسانم. اما مایل به تغییر نام برند هستم به یک کلمه مفهومی. به نظر شما آیا بهتر است با همین نام خودم ادامه بدم یا عبارتی مفهمومی (مثلا آلمانی آسان) انتخاب کنم ؟ ضمنا از ریدایرکت استفاده خواهم کرد تا باعث اقت سئو نشود.
- که از ترکیب دو لغت phone و pill به وجود آمده است مثال خوبی از این تکنیک می باشد.
- پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد.
- تمرکز ما در این مقاله، روی برند فروشگاه اینترنتی است؛ که اگر بخواهید آن را مشابه دامنۀ خود انتخاب کنید، موارد زیر نیز کمکتان میکند.
- فروشگاههای لوازم یدکی جزء فروشگاههایی هستند که در دستهی تخصصی قرار میگیرند.
موسسه حقوقی پایش.
بسیاری از سلبریتیها معروف دنیا مثل کایلی جنر (برند محصولات آرایشی) و در ایران مثل لیلا اوتادی (برند عطر و ادکلن) اسم خود را به عنوان نام تجاری برندشان انتخاب کردهاند. یا به عبارتی دیگر در انتخاب اسم برند در نظر داشته باشید که عین یا مشابه علامت مربوطه نباید ب ه ثبت رسیده باشد. حتی در مواردی که ترجمه برند های ثبت شده را به عنوان اسم برند انتخاب نمایید و این امر موجب گمراهی مشتریان دیگری گردد ، قابل ثبت نیست . اطلاعات نادرست ، نا آگاهی در انتخاب اسم برند شما می تواند تأثیرات منفی قابل توجهی را در فروش و تبلیغات کالا یا خدمات شما داشته باشد . زمانی که صحبت از موفقیت یک کسب و کار در میان است انتخاب اسم اهمیت بسیاری پیدا می کند.
در هنگام ساخت اسم شرکت باید دقت کنید نام شرکت دارای ریشه و مفهوم فارسی باشد. برای راحتی کار به یکی از لغت نامههای دخدا، معین یا عمید مراجعه ثبت شرکت کنید. حال در زیر به معرفی نام های گوناگون ایرانی و خارجی در زمینه های مختلف می پردازیم که برای ساخت اسم شرکت میتوانید از آنها الگو بگیرید.
سعی کنید اسم انتخابی برای سایت، با کسب و کار شما مرتبط باشد
باشد و مثلاً با چند کشور مختلف در ارتباط باشید، پیدا کردن اسم های زیبا برای سایت اهمیت بیشتری پیدا می کند و به همان میزان نیز کار شما سخت تر می شود. زیرا در این حالت باید بررسی کنید که نامی که انتخاب کرده اید در زبان های دیگر ثبت برند تجاری (زبان های کشورهای مد نظر) معنی بدی نداشته باشد و یا تداعی کننده تصویر بدی در آن دسته از مخاطبین نباشد. به عنوان یک اصل کلی بهتر است نام سایتتان را به گونه ای انتخاب نکنید که محدود به فعالیت در یک مکان یا شهر خاص شوید.
سری چهارم ویژگی های نام برای شرکت ها
و در مرحلهی آخر هر کدام از اسمها که نرخ تبدیل بهتری داشتند، بهعنوان اسم شرکت خود انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که رفتار کاربران در انتخاب صفحه مناسب شما را شگفتزده میکند چراکه در بیشتر مواقع کاربران رفتاری مخالف رفتار مورد انتظار ما دارند. اگر مشتریان و مخاطبان فعالی دارید میتوانید به کمک ابزارهای نظرسنجی آنلاین(ارسال ایمیل) ثبت تغییرات شرکت از آنها بخواهید تا در مورد اسم برند جدیدتان به شما کمک کنند. استفاده از ایمیلهای انبوه هزینهی زیادی را برای شما نخواهد داشت اما ممکن است به کمک یکی از مخاطبان و مشتریانتان یک اسم خیلی خوب و مناسب پیدا کنید. در نظر داشته باشید که پیدا کردن اسم مناسب برند کاری چندان آسانی نیست و میبایست صبر و حوصلهی زیادی بهخرج دهید.
اگر در حال حاضر مشتریانی برای محصولات خود دارید، میتوانید با استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین مثل ارسال ایمیل انبوه از آنها بخواهید راجع به اسم برند جدیدتان نظر بدهند. خوبی این روش (ارسال انبوه ایمیل) کمهزینه بودن آن است. فقط توجه باشید اسمهایی را انتخاب کنید که تلفظ آنها راحت باشد.